Nyheder

Nyheder 

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Vi vil gerne ønske alle et rigtig godt nytår.
Vi er klar til at tage fat i det nye år, og forsat arbejde for at hjælpe børn med angst og deres forældre, til at få en lettere vej gennem det etablerede system. Vi vil gerne sikre at børn og forældre altid kan finde hjælp og støtte, og vi vil få skabt forståelse og tolerance for børn med angst og deres forældre/pårørende.
Hvis du vil støtte os, kan du melde dig ind i Foreningen for børn med angst, du kan lige nå at få et års medlemskab til kr. 100, hvis du melder dig ind i dag den 31. december 2021.
...

Vi vil gerne ønske alle et rigtig godt nytår. 
Vi er klar til at tage fat i det nye år, og forsat arbejde for at hjælpe børn med angst og deres forældre, til at få en lettere vej gennem det etablerede system. Vi vil gerne sikre at børn og forældre altid kan finde hjælp og støtte, og vi vil få skabt forståelse og tolerance for børn med angst og deres forældre/pårørende.
Hvis du vil støtte os, kan du melde dig ind i Foreningen for børn med angst, du kan lige nå at få et års medlemskab til kr. 100, hvis du melder dig ind i dag den 31. december 2021.

Comment on Facebook

Rigtig godt nytår🥂🎇🎆❤️

View more comments

VR-ONLINE FÆLLESSKAB FOR UNGE
Nu har du muligheden for at stifte nye bekendtskaber i Virtual Reality.
I et samarbejde mellem Foreningen for børn med angst og Khora Virtual Reality, udbydes for første gang muligheden for at blive en del af et sjovt digitalt fællesskab i Virtual reality. Forløbet er muligt på baggrund af en donation fra Glade Børn Fonden, og er for dig som leder efter et fællesskab, som du kan være en del af.

Som deltager i VR-forløbet vil du låne en VR-brille gratis med hjem i en måned, og en gang om ugen mødes med andre unge i alderen 13-17 år, og spille sjove spil med de andre deltagere.
Du skal derfor have mulighed for, at hente VR-brillerne i København.

Spillet der vil blive taget udgangspunkt er Recroom, som er et socialt interaktivt VR-spil hvor man kan lave sin egen avatar, og spille mange forskellige underholdne spil i VR-universet.
Efter at have spillet sammen med de andre deltagere 1 gang om ugen i 4 uger, inviteres du indenfor i Khora´s Virtual Reality Arcade i Kødbyen København, til et afsluttende event. Her kan du både kan møde de andre deltagere i ”virkeligheden” og spille andre VR-spil.

Der er et stærkt begrænset antal pladser – så skynd dig at tilmelde dig!
Hvordan deltager jeg?: Tilmeld dig ved at sende en mail til Mads@khora.com skriv et par sætninger om dig selv og hvorfor du gerne vil være med.
Hvornår?
Forløbet afvikles hver torsdag i Uge 2,3,4,5, kl. 16.00 – 17.30, og med det afsluttende event i uge 6.

Du behøver ikke være medlem af foreningen for at deltage, og det er gratis at deltage.
...

VR-ONLINE FÆLLESSKAB FOR UNGE
Nu har du muligheden for at stifte nye bekendtskaber i Virtual Reality. 
I et samarbejde mellem Foreningen for børn med angst  og Khora Virtual Reality, udbydes for første gang muligheden for at blive en del af et sjovt digitalt fællesskab i Virtual reality. Forløbet er muligt på baggrund af en donation fra Glade Børn Fonden, og er for dig som leder efter et fællesskab, som du kan være en del af. 

Som deltager i VR-forløbet vil du låne en VR-brille gratis med hjem i en måned, og en gang om ugen mødes med andre unge i alderen 13-17 år, og spille sjove spil med de andre deltagere.
Du skal derfor have mulighed for, at hente VR-brillerne i København.

Spillet der vil blive taget udgangspunkt er Recroom, som er et socialt interaktivt VR-spil hvor man kan lave sin egen avatar, og spille mange forskellige underholdne spil i VR-universet.
Efter at have spillet sammen med de andre deltagere 1 gang om ugen i 4 uger, inviteres du indenfor i Khora´s Virtual Reality Arcade i Kødbyen København, til et afsluttende event. Her kan du både kan møde de andre deltagere i ”virkeligheden” og spille andre VR-spil.

Der er et stærkt begrænset antal pladser – så skynd dig at tilmelde dig!
Hvordan deltager jeg?: Tilmeld dig ved at sende en mail til Mads@khora.com skriv et par sætninger om dig selv og hvorfor du gerne vil være med.
Hvornår?
Forløbet afvikles hver torsdag i Uge 2,3,4,5, kl. 16.00 – 17.30, og med det afsluttende event i uge 6.

Du behøver ikke være medlem af foreningen for at deltage, og det er gratis at deltage.

VR-ONLINE FÆLLESSKAB FOR UNGE
Nu har du muligheden for at stifte nye bekendtskaber i Virtual Reality.
I et samarbejde mellem Foreningen for børn med angst og Khora Virtual Reality, udbydes for første gang muligheden for at blive en del af et sjovt digitalt fællesskab i Virtual reality. Forløbet er muligt på baggrund af en donation fra Glade Børn Fonden, og er for dig som leder efter et fællesskab, som du kan være en del af.

Som deltager i VR-forløbet vil du låne en VR-brille gratis med hjem i en måned, og en gang om ugen mødes med andre unge i alderen 13-17 år, og spille sjove spil med de andre deltagere.
Du skal derfor have mulighed for, at hente VR-brillerne i København.

Spillet der vil blive taget udgangspunkt er Recroom, som er et socialt interaktivt VR-spil hvor man kan lave sin egen avatar, og spille mange forskellige underholdne spil i VR-universet.
Efter at have spillet sammen med de andre deltagere 1 gang om ugen i 4 uger, inviteres du indenfor i Khora´s Virtual Reality Arcade i Kødbyen København, til et afsluttende event. Her kan du både kan møde de andre deltagere i ”virkeligheden” og spille andre VR-spil.

Der er et stærkt begrænset antal pladser – så skynd dig at tilmelde dig!
Hvordan deltager jeg?: Tilmeld dig ved at sende en mail til Mads@khora.com skriv et par sætninger om dig selv og hvorfor du gerne vil være med.
Hvornår?
Forløbet afvikles hver torsdag i Uge 2,3,4,5, kl. 16.00 – 17.30, og med det afsluttende event i uge 6.

Du behøver ikke være medlem af foreningen for at deltage, og det er gratis at deltage.
...

VR-ONLINE FÆLLESSKAB FOR UNGE
Nu har du muligheden for at stifte nye bekendtskaber i Virtual Reality. 
I et samarbejde mellem Foreningen for børn med angst  og Khora Virtual Reality, udbydes for første gang muligheden for at blive en del af et sjovt digitalt fællesskab i Virtual reality. Forløbet er muligt på baggrund af en donation fra Glade Børn Fonden, og er for dig som leder efter et fællesskab, som du kan være en del af. 

Som deltager i VR-forløbet vil du låne en VR-brille gratis med hjem i en måned, og en gang om ugen mødes med andre unge i alderen 13-17 år, og spille sjove spil med de andre deltagere.
Du skal derfor have mulighed for, at hente VR-brillerne i København.

Spillet der vil blive taget udgangspunkt er Recroom, som er et socialt interaktivt VR-spil hvor man kan lave sin egen avatar, og spille mange forskellige underholdne spil i VR-universet.
Efter at have spillet sammen med de andre deltagere 1 gang om ugen i 4 uger, inviteres du indenfor i Khora´s Virtual Reality Arcade i Kødbyen København, til et afsluttende event. Her kan du både kan møde de andre deltagere i ”virkeligheden” og spille andre VR-spil.

Der er et stærkt begrænset antal pladser – så skynd dig at tilmelde dig!
Hvordan deltager jeg?: Tilmeld dig ved at sende en mail til Mads@khora.com skriv et par sætninger om dig selv og hvorfor du gerne vil være med.
Hvornår?
Forløbet afvikles hver torsdag i Uge 2,3,4,5, kl. 16.00 – 17.30, og med det afsluttende event i uge 6.

Du behøver ikke være medlem af foreningen for at deltage, og det er gratis at deltage.

Comment on Facebook

Super initiativ. Man skal være 13 for at deltage?

View more comments

Glædelig jul alle sammen <3
I mange år har vi fejret jul her hjemme, mine to drenge og jeg, fordi min søns socialeangst forhindret ham i, at være sammen med andre mennesker. I starten var det svært for mig at forstå, fordi det også var familien han ikke kunne være sammen med. Jeg prøvede at presse ham afsted, men det fik han det dårligt af, han blev mere angst, vred og ked af det. Derfor valgt jeg at holde jul på hans præmisser, så han kunne få ro og opleve at have en glædelig jul.
Efter mange år fik han det godt, og han begyndte igen at kunne holde jul med familien igen. Det fortalte mig, at jeg skal huske på at vores situation hele tiden forandre sig, at intet varer evigt, og at med kærlighed kommer jeg længst.
Mange julehilsner fra
Mia Kristina Hansen
Formand for Foreningen for børn med angst
...

Glædelig jul alle sammen

Comment on Facebook

Glædelig jul 🎄🎄

Rigtig glædelig jul🎄🎅❤️

Og som Peter Lund Madsen siger blandt meget andet lærerigt, så er “angst en pris vi betaler for vores intellekt”. Jeg elsker din tilgang; at alting forandres og med kærlighed, omsorg og tryghed kommer vi længst 🧠⚖️💙

Tak for håbet ❤️

Glædelig jul🎄❤️

View more comments

For 4 år siden kom vi I kontakt med Fredericia Triathlon team, som ønskede at støtte børn med angst. Derfor havde de fundet på, at arrangere et løb som de kaldte Solhvervsløbet. Løbet går ud på at man løber mod lysere tider, og skal symbolisere håbet om at det bliver godt igen, uanset hvor mørkt det virker lige nu.
I går modtog vi så en besked fra Fredericia Triathlon Team som skrev til os:
Vintersolhvervsløbet 2021
1.355 km tilbagelagt i lørdags… nogle af dem endda i Spanien 💪🏻
Indsamlingen endte på …. 17.872 kr. 🤙🏻som nu er overført til Foreningen Børn Med Angst.
Vi siger tusind tak, og er dybt taknemmelig for alle de mennesker som løb med, og som giver håb om at man som familie til et barn med angst ikke er alene, men at der er mange der forstå og vil hjælpe ens barn.
På videoen fortæller Tine om ideen bag løbet.
...

Comment on Facebook

Wau sikke et flot beløb til foreningens arbejde. Tusind tak 🌸 ❤️

View more comments

EFTERLYSNING OMKRING §50 UNDERSØGELSER!
Jeg er blevet ringet op af en gruppe journalist studerende, som gerne vil belyse problemstillingen omkring at §50 undersøgelserne ikke altid bliver udført indenfor den tidsramme som er bestemt, og hvilken betydning det kan have for det enkelte barn og familien.
Hvis du vil hjælpe, så kontakt dem direkte, deres kontakt oplysninger står i teksten.
De skriver sådanne her:
Vi er en gruppe journaliststuderende fra Syddansk Universitet, der er i gang med at undersøge forsinkede børnefaglige undersøgelser / paragraf 50.
Vi leder efter forældre til et barn, som har været en del af en børnefaglig undersøgelse, der gik over 4 måneders fristen, og hvor det havde konsekvenser for dig eller dit barn. Vi vil i første omgang gerne snakke med jer om jeres oplevelser af forløbet og derefter evt. lave et interview til en undersøgende artikel på skrift. Det er muligt at medvirke anonymt, det skal blot være muligt at underbygge jeres historie med dokumentation.
Kontakt os på mailadressen: kjohn20@student.sdu.dk
Vi håber på at høre fra dig/jer. De bedste hilsner
Karoline Engelund
...

EFTERLYSNING OMKRING §50 UNDERSØGELSER!
Jeg er blevet ringet op af en gruppe journalist studerende, som gerne vil belyse problemstillingen omkring at §50 undersøgelserne ikke altid bliver udført indenfor den tidsramme som er bestemt, og hvilken betydning det kan have for det enkelte barn og familien. 
Hvis du vil hjælpe, så kontakt dem direkte, deres kontakt oplysninger står i teksten.
De skriver sådanne her:
Vi er en gruppe journaliststuderende fra Syddansk Universitet, der er i gang med at undersøge forsinkede børnefaglige undersøgelser / paragraf 50. 
Vi leder efter forældre til et barn, som har været en del af en børnefaglig undersøgelse, der gik over 4 måneders fristen, og hvor det havde konsekvenser for dig eller dit barn. Vi vil i første omgang gerne snakke med jer om jeres oplevelser af forløbet og derefter evt. lave et interview til en undersøgende artikel på skrift. Det er muligt at medvirke anonymt, det skal blot være muligt at underbygge jeres historie med dokumentation. 
Kontakt os på mailadressen: kjohn20@student.sdu.dk 
Vi håber på at høre fra dig/jer. De bedste hilsner
Karoline Engelund

Denne opdatering er gammel, det er en tekst jeg har skrevet for 6 år siden, men jeg tænker at der helt sikkert sidder over 1000 andre forældre rundt om i landet, som er i samme situation lige nu.
Dengang var min søn 14 år, og jeg skrev sådan her:
"Jeg har fortalte at min søn i øjeblikke, har ekstra svært ved at komme i skole. Det er nogle gange svært for mig, at jeg ikke har en dreng der er ok med at gå i skole, og at jeg hver morgen bruger ekstra meget tid på, at støtte ham i at komme op og afsted. Nogle dage er min energi brugt op, og jeg bliver fyldt op af en følelse af magtesløshed. Heldigvis har jeg selv redskaberne til at stoppe op, og reflektere over hvorfor jeg reagerer. Denne gang var det fordi vi skulle til skole/hjem samtale, og at jeg ubevidst ikke orkede, at vi endnu engang skulle konfronteres med min søns fravær.
Jeg oplever, at det er vigtigt at jeg som forældre, tager hånd om mine følelser og reaktioner i forhold til min søns angst. Min søn har været igennem et Cool Kids forløb, hvor han har fået redskaberne til at tackle sin udfordringer. Udfordringer forsvinder ikke, fordi han har været igennem et Cool Kids forløb, men at han skal blive ved med, at arbejde med sig selv bagefter, for at få det bedre.
Jeg som forældre har også brug for redskaber til, at håndtere de følelser jeg får, fordi at min søns udfordringer ikke forsvinder i løbet af kort tid. Hvis ikke jeg kan håndtere mine reaktioner, kan jeg påvirke den proces han skal igennem. Jeg oplever det er vigtigt for ham, at jeg møder ham med forståelse, tålmodighed og troen på at han kan klare det. Når jeg reagere med selv at føle mig magtesløs, så mister min søn også modet og får sværere ved at komme i skole. Vores samvær bliver konfliktfyldt, når jeg ikke kan rumme ham, han hurtig bliver ked af det, fordi han ikke føler sig forstået, og så gerne vil gøre mig glad.
Jeg har fundet roen igen, min søn har stadig fravær, og vi glæder os til en lang juleferie, hvor vi kan få ladet batterierne op ❤"
Kærlig tanker fra
Mia Kristina Hansen
...

Denne opdatering er gammel, det er en tekst jeg har skrevet for 6 år siden, men jeg tænker at der helt sikkert sidder over 1000 andre forældre rundt om i landet, som er i samme situation lige nu. 
Dengang var min søn 14 år, og jeg skrev sådan her:
Jeg har fortalte at min søn i øjeblikke, har ekstra svært ved at komme i skole. Det er nogle gange svært for mig, at jeg ikke har en dreng der er ok med at gå i skole, og at jeg hver morgen bruger ekstra meget tid på, at støtte ham i at komme op og afsted. Nogle dage er min energi brugt op, og jeg bliver fyldt op af en følelse af magtesløshed. Heldigvis har jeg selv redskaberne til at stoppe op, og reflektere over hvorfor jeg reagerer. Denne gang var det fordi vi skulle til skole/hjem samtale, og at jeg ubevidst ikke orkede, at vi endnu engang skulle konfronteres med min søns fravær.
Jeg oplever, at det er vigtigt at jeg som forældre, tager hånd om mine følelser og reaktioner i forhold til min søns angst. Min søn har været igennem et Cool Kids forløb, hvor han har fået redskaberne til at tackle sin udfordringer. Udfordringer forsvinder ikke, fordi han har været igennem et Cool Kids forløb, men at han skal blive ved med, at arbejde med sig selv bagefter, for at få det bedre. 
Jeg som forældre har også brug for redskaber til, at håndtere de følelser jeg får, fordi at min søns udfordringer ikke forsvinder i løbet af kort tid. Hvis ikke jeg kan håndtere mine reaktioner, kan jeg påvirke den proces han skal igennem. Jeg oplever det er vigtigt for ham, at jeg møder ham med forståelse, tålmodighed og troen på at han kan klare det. Når jeg reagere med selv at føle mig magtesløs, så mister min søn også modet og får sværere ved at komme i skole. Vores samvær bliver konfliktfyldt, når jeg ikke kan rumme ham, han hurtig bliver ked af det, fordi han ikke føler sig forstået, og så gerne vil gøre mig glad. 
Jeg har fundet roen igen, min søn har stadig fravær, og vi glæder os til en lang juleferie, hvor vi kan få ladet batterierne op ❤
Kærlig tanker fra 
Mia Kristina Hansen

Comment on Facebook

Der burde bare være mere hjælp til de sårbare unge mennesker som kæmper samt deres forældre.

Tak for din historie, der lige præcis beskriver vores situation lige nu. Syntes det er svært at finde forståelse og hjælp i skolesystemet.

Hvilke redskaber har du brugt? Jeg synes det er svært ikke at blive slidt i bund

Tak for den historie. Jeg står med fuldstændig de samme bekymringer med min datter ❤️

Ja, lige præcis

Er der selv lige nu, godt at høre om dine strategier ❤️

View more comments

I går fik jeg den dejligste opringning fra Sofie Skoubo, som sagde: "Jeg har bare sådan brug for, at dele en fantastisk oplevelse jeg lige har haft. Den dreng som vi afleveret en skolerobot til for 5 måneder siden, han har kæmpede med skolevægring og ikke havde været i skole i 5 år. I dag var drengen klar til at afleverer robotten tilbage, da han nu er fuldtid tilbage i skole."

I foråret efterlyste vi børn med angstproblematikker, til et skolerobot projekt som var sat i gang af Muskelsvindfonden, med Sofie som projektleder. Børnene ville blive tildelt en skolerobot, som skulle repræsentere dem i deres klasse, de dage det var for svært at komme i skole. Det skulle være en støtte og hjælp for barnet, så de ville få nemmere ved at tage de små skridt tilbage til skolen. Og hvor de kunne være inkluderet i undervisningen og klassefællesskabet hjemmefra.
I SIND bladet fra oktober kan du på side 24, læse en artikel om robotprojektet, hvor en familie fortæller hvorfor en skolerobot har været en hjælp.
sind.dk/sites/sind.dk/files/media/document/sindbladet%2005-2021%20oktober%204k-2%20%281%29.pdf
Mange hilsner fra
Mia Kristina Hansen
...

I går fik jeg den dejligste opringning fra Sofie Skoubo, som sagde: Jeg har bare sådan brug for, at dele en fantastisk oplevelse jeg lige har haft. Den dreng som vi afleveret en skolerobot til for 5 måneder siden, han har kæmpede med skolevægring og ikke havde været i skole i 5 år. I dag var drengen klar til at afleverer robotten tilbage, da han nu er fuldtid tilbage i skole.

I foråret efterlyste vi børn med angstproblematikker, til et skolerobot projekt som var sat i gang af Muskelsvindfonden, med Sofie som projektleder. Børnene ville blive tildelt en skolerobot, som skulle repræsentere dem i deres klasse, de dage det var for svært at komme i skole. Det skulle være en støtte og hjælp for barnet, så de ville få nemmere ved at tage de små skridt tilbage til skolen. Og hvor de kunne være inkluderet i undervisningen og klassefællesskabet hjemmefra. 
I SIND bladet fra oktober kan du på side 24, læse en artikel om robotprojektet, hvor en familie fortæller hvorfor en skolerobot har været en hjælp.
https://sind.dk/sites/sind.dk/files/media/document/sindbladet%2005-2021%20oktober%204k-2%20%281%29.pdf
Mange hilsner fra
Mia Kristina Hansen

Comment on Facebook

Hvor er det dog bare fedt at det virker!!! Fed løsning. Jeg ville jo helst af vi også fik styr på de her børns bekynringer i processen, men det er jo under alle omstændigheder en giga-succes og en fantastisk idé.

Mette Hansen-Jensen

Er der stadig åbent for deltagelse i projektet?

Sikke en sejr 👏❤

Det er nemlig en supergod robot og et vigtigt tiltag! Vi har 2 kørende på vores skole og en 3. på vej!

View more comments

Load more